Boekhouding

Boekhouding

Een betrouwbaar inzicht in de financiële positie van de organisatie waar je vrijwillig bestuurder bent, is volgens ons een absolute basisvoorwaarde. Het is echter niet vanzelfsprekend dat alle kennis op dit gebied aanwezig is binnen uw bestuur. Supportpunt biedt voor organisaties uit Eindhoven de uitkomst. Het is immers wel zo prettig als je op de cijfers kunt vertrouwen!

 

Ondersteuning penningmeester
Supportpunt ondersteunt de penningmeester bij het komen tot en voeren van een goede boekhouding. Samen zorgen we voor financieel inzicht op de gewenste momenten en denken we mee over de vele vraagstukken die – specifiek bij stichtingen en verenigingen – op financieel administratief gebied spelen. Dit alles doen we samen met een netwerk van ‘MVO partners’; professionals uit het bedrijfsleven die graag hun expertise inzetten voor de Eindhovense non-profit organisaties. Daarnaast leveren we overzichtelijke rapportages voor het bestuur van je organisatie, waarvan we de frequentie samen bepalen.

 

De vraagstukken die wij behandelen hebben veelal betrekking op de bijzondere werkwijze van een stichting of vereniging. Te denken valt hier onder andere aan de verantwoording van subsidie en fondsgelden, voldoen aan WFT normen, specifieke btw-regelgeving voor non-profit organisaties en ANBI rapportage en publicatie.

 

Accountantsverklaring
Heb je een accountantsverklaring nodig? In opdracht van de penningmeester gaan wij -samen met jou – in overleg met de accountant. Deze stelt dan snel en onderbouwd een accountantsverklaring op tegen lage kosten.

 

Administratieve software
We werken met het administratiesoftwarepakket AFAS. Dit waarborgt onder andere onderhoud van het systeem en back-ups. Tegen een kleine meerprijs raadpleeg je op ieder moment zelf je boekhouding online.

 

Meer weten over onze afdeling boekhouding? Neem dan contact met ons op via (040) 202 73 90 (keuze 2).